Nors Vilniaus apygardos teismas atmetė LRT ieškinį dėl AB Lietuvos radijo ir televizijos centro (Telecentro) teikiamų paslaugų kainodaros, ši viešoji įstaiga nenustoja viešai skleisti teisiškai bei ekonomiškai nepagrįstų teiginių, tuo darydama žalą Telecentro reputacijai.
Birželio 28 d. komentare portalui Delfi.lt LRT atstovė pareiškė, esą įstatymu įtvirtintas paslaugų teikimo “mechanizmas” neva “skatina Telecentrą piktnaudžiauti savo padėtimi matant eksponentiškai augančią kainą, kurios negalima paaiškinti ekonominiais rodikliais ar rinkos situacija”.
Norime dar kartą pabrėžti, kad Telecentro teikiamų LRT paslaugų apmokestinimo principai yra aiškūs ir skaidrūs. Jie remiasi paslaugos teikėjo realiai patiriamomis sąnaudomis, o pastarųjų priskyrimo metodika yra sukurta ir patvirtinta Ryšių reguliavimo tarnybos. Šia metodika naudojasi ne tik Telecentras, bet ir telekomunikacijų rinkos dalyviai.
Telecentro dalis bendruose LRT kaštuose ne tik neviršija 5-6 procentų, bet ir skirtingai, negu skelbia LRT, nepasižymi jokiu ypatingu augimu. Paanalizavus 2020-2023 m. viešai skelbiamus LRT sąnaudų struktūros duomenis tampa akivaizdu, kad transliavimo paslaugų, t .y. Telecentro eilutė auga gerokai lėčiau už tokias LRT kaštų eilutes kaip telekomunikacijų, rinkodaros, technikos eksploatacijos, jau nekalbant apie, pvz., lrt.lt portalo vystymui skiriamas lėšas, kurios per 4 metus išaugo kone dvigubai.
O juk su Telecentro paslaugomis susiję LRT kaštai augo ne tik dėl natūralaus įkainių augimo, bet ir dėl to, kad LRT užsakinėjo papildomas paslaugas, didėjo pats transliavimo paslaugų vartojimas.
Tame pačiame komentare LRT atstovė teigė esą bylos nagrinėjimo teisme metu viešosios įstaigos pasamdytas specialistas nustatęs “atitinkamus pažeidimus ir nepagrįstai pritaikytus rodiklius” kurie neva leidę “neproporcingai didinti LRT teikiamų paslaugų kainą”. Šiame kontekste pabrėžiame, kad minėto specialisto išvadose iš esmės jokių reikšmingų neatitikimų nenustatyta. Atvirkščiai, LRT pasamdytas asmuo nurodė, jog Telecentro paslaugų įkainiai yra per maži, o sąnaudos ir pajamos 2021 m. augo vienodai LRT ir kitiems vartotojams, kuriems teikiamos TV ir radijo programų siuntimo paslaugos.
Kalbant apie minimos išvados kokybę, būtina pastebėti, kad pats specialistas savo pateiktame dokumente pabrėžė, jog jo pateikta išvada neatitinka turto vertinimo ataskaitos turinio bei formos ir yra “tik informacinio pobūdžio dokumentas”.
Taigi teisme Telecentras įrodė, kad nei „piktnaudžiauja turima dominuojančia padėtimi“, nei nustato „nesąžiningai didelį mokestį už suteiktas paslaugas“, ko pasekmėje teismo nutartimi LRT ieškinys buvo atmestas.
Nepaisant to viešoji įstaiga toliau viešai skleidžia nepagrįstus, faktams prieštaraujančius teiginius, kuo daro žalą Telecentro reputacijai bei komplikuoja abiejų organizacijų konstruktyvų bendradarbiavimą Lietuvos valstybės bei visuomenės labui.