Net 80% šalies gyventojų savo atostogų neįsivaizduoja be interneto, rodo AB Lietuvos radijo ir televizijos centro (toliau – „Telecentro“) užsakymu atliktos apklausos duomenys. 45% apklaustųjų atostogaujant turėti interneto ryšį yra labai svarbu, 37% – gana svarbu. Ir tik vienas respondentas atsakė, kad jam interneto ryšys atostogų metu nėra svarbus.
Dažniausiai internetas atostogų metu vartojamas naudotis elektroniniu paštu (74% respondentų), socialiniais tinklais (59%), taip pat įvairiomis paslaugomis, tokiomis kaip internetinė bankininkystė ir kitomis (50%), bei skaityti naujienas (48%). Be to, dalis respondentų atostogų metu internetą naudoja ir žiūrėti filmus bei kitą vaizdo turinį, klausyti muzikos ar žaisti žaidimus.
„Reaguodami į vartotojų poreikius sukūrėme sprendimą atostogaujantiems – 4G LTE interneto planus be terminuotų sutarčių su modemo nuoma“ – pasakoja „Telecentro“ komercijos direktorė Vita Brizendine. Jos teigimu, nuo šiol galima naudotis MEZON internetu kad ir tik kelias dienas ar savaites. Tai leidžia sumažinti savo interneto sąskaitą: mokama tik už laikotarpį, kuriam buvo užsakytos paslaugos
Kelia didelius reikalavimus
Tarp šalies gyventojų populiaru vasarą laiką leisti sode, sodyboje ar kaime. Tyrimo duomenys atskleidžia, kad 38% respondentų būna ten savaitgaliais, 26% praleidžia bent kelias savaites, o 6% vasarą nuolatos gyvena „laikinuose namuose“ – sode, sodyboje ar kaime.
Be interneto neišsiverčiama ir tenai. Net 94% respondentų savo „vasaros rezidencijoje“ turi galimybę naudotis internetu: 80% iš jų – mobiliuoju internetu telefone ar per modemą. Įdomu tai, kad 41% respondentų šiam internetui kelia tokius pačius reikalavimus kaip ir internetui nuolatinėje gyvenamojoje vietoje, o dar 43% – iš dalies tokius pačius reikalavimus. Visgi, vartotojų poreikiai patenkinami ne visada.
Vasaras sodyboje leidžiantis Linas M. sako anksčiau naudodavęsis vienos mobiliojo ryšio bendrovės siūlytu 50 GB/mėn. mobiliojo interneto planu, tačiau duomenų jam vis neužtekdavo: „Naršant internetą per kompiuterį – o tai žymiai patogiau nei naršyti telefonu – duomenų nuolatos pritrūkdavo. Ypač greitai jie seko, kai vienu metu internetu naudodavosi keli namiškiai“.
Vyriškis pasakoja pradžioje vis primokėdavęs už papildomai sunaudotus duomenis, tačiau tai interneto sąskaitą išaugindavo kelis kartus. „Supratęs, kad kitos išeities nėra – nenorėjau nuolatos stebėti duomenų suvartojimą ar riboti savo naršymo poreikius – perėjau prie mobiliojo ryšio operatoriaus siūlomo neribotų duomenų plano. Deja, mėnesinis mokestis tada išaugo daugiau kaip 3,5 karto” – atskleidžia Linas M.
Nori naršyti išties neribotai
Apklausos duomenys atskleidžia, kad nors pagrindiniai reikalavimai, kuriuos vartotojai kelia mobiliajam internetui, yra jo kaina (76% respondentų) bei sparta (59%), ne mažiau svarbi ir galimybė naršyti išties neribotai (35%).
15% apklaustųjų teigia, kad turimų mobiliojo interneto duomenų jiems nelabai pakanka ar nepakanka, o 28% pakanka tik iš dalies. Net 57% vartotojų sako patyrę situacijų, kai viršija interneto duomenų apribojimus, o 9% taip nutinka nuolatos.
Nors 30% interneto duomenų apribojimus viršijusių respondentų teigė nesiėmę kokių nors veiksmų, didžioji dalis vartotojų vis tik linkusi vienaip ar kitaip reaguoti į duomenų trūkumą. 24% pradėjo sekti naudojamų duomenų kiekį, 24% užsisakė daugiau duomenų turintį planą, 16% pradėjo save riboti ir naudoti mažiau duomenų, o 2% pasirinko kitą interneto tiekėją.
„Vienas mūsų klientas LTE tinklu per mėnesį vidutiniškai atsisiunčia ir išsisiunčia 85 GB duomenų – tai yra net 16 kartų daugiau, negu artimiausio pagal šį rodiklį mobiliojo ryšio operatoriaus LTE klientas. Mūsų siūlomuose MEZON interneto planuose nėra jokių duomenų limitų, kuriuos viršijus mažėtų interneto greitis, o vartotojai neturi užsisakinėti papildomų interneto paketų, idant patenkintų savo poreikius. Taigi, rinkoje egzistuoja sprendimų, kurie už prieinamą kainą vartotojui suteikia galimybę naršyti nevaržomai., – teigia komercijos direktorė Vita Brizendine.
„Telecentro“ užsakymu vartotojų apklausą liepos 24-27 dienomis atliko rinkos tyrimų kompanija „Synopticom“. Apklausos metu įvairiuose Lietuvos miestuose ir miesteliuose buvo apklausta 314 interneto naudotojų, kurių amžius nuo 18 iki 60 m.