„Paskelbę sprendimą stabdyti siuntimo paslaugų LTV kanalu teikimą, mes visgi tikėjomės, kad LRT atras geros valios ir pasistengs atstatyti santykius su Telecentru į sąžiningo bendradarbiavimo vėžes, tačiau LRT ir toliau vilkina atsiskaitymą už suteiktas paslaugas, perkeldama klausimo sprendimą į teismus. Mums nelieka kitos išeities kaip tik veikti tomis pačiomis priemonėmis“, – sako Telecentro generalinis direktorius Algirdas Vydmontas. Jis pažymi, kad Telecentrui labai svarbu atgauti skolą kaip galima greičiau, tačiau bendrovė yra priversta veikti ilgai trunkančiu teisminiu būdu. „Mes ir toliau laikomės nuomonės, jog LRT kaip užsakovo santykis su Telecentru yra nesąžiningas, neatsakingas ir netoleruotinas – LRT jau metus laiko nepilnai atsiskaito už suteiktas paslaugas“, – tvirtina Algirdas Vydmontas. Telecentro vadovas pabrėžia, kad visos siuntimo paslaugos, nurodant jų kiekį ir apimtį, yra užsakomos transliuotojo valia, o jomis naudodamasi LRT ne tik vykdo visuomeninę misiją, bet ir plėtoja savo komercinę veiklą ir gauna pajamų iš šios veiklos. „LRT delsimas pilnai atsiskaityti už suteiktas paslaugas tęsiasi neleistinai ilgai, o skolos dydis yra toks, kad daro didelę žalą Telecentrui. Mes optimizuojame savo veiklą įvairiais būdais mažindami sąnaudas, atsakingai planuojame ir valdome savo finansus, tačiau kai skolos yra milijoninės, neišvengiamai patiriame apyvartinių lėšų stygių“, – aiškina Algirdas Vydmontas. Jo teigimu, kiekvienas įsiskolinimas grandininės reakcijos principu atsiliepia ir kitoms susijusioms įmonėms, todėl Telecentras stengiasi pats laiku atsiskaityti už suteiktas paslaugas su tiekėjais ir to paties reikalauja iš savo užsakovų. LRT pastaruoju metu eskaluojamą klausimą apie siuntimo paslaugų tarifus, taip pat ir ketinimus tai aiškintis teismo keliu, Algirdas Vydmontas vertina kaip pastangas dirbtinai kurti ginčytiną situaciją, bandymą nukreipti dėmesį nuo problemos esmės ir vilkinti jos sprendimą, taip pat kaip spaudimą valdžios institucijoms ir visuomenės klaidinimą. „Telecentras užtikrina vienodas sąlygas visiems transliuotojams laikydamasis LR Ryšių reguliavimo tarnybos reglamentuotų prieigos suteikimo, skaidrumo, nediskriminavimo bei kainų kontrolės ir sąnaudų apskaitos įpareigojimų. Būtent todėl bendrovė nesuteikia ir LRT prašomų išskirtinių nuolaidų. Visi siuntimo paslaugų įkainiai yra pagrįsti sąnaudomis, jie žinomi visiems transliuotojams ir yra viešai skelbiami“, – aiškina Telecentro vadovas. Jis taip pat atkreipia dėmesį į tai, kad pareikštos abejonės dėl tarifų neatleidžia LRT nuo sutartinių įsipareigojimų apmokėti užsakytas ir jau sutektas paslaugas. „Teismo nutartis uždrausti Telecentrui stabdyti siuntimo paslaugų teikimą yra tik laikinas gelbėjimosi ratas LRT. Skola už suteiktas paslaugas išlieka ir ją reikės sumokėti“, – tvirtina Algirdas Vydmontas. Šiuo metu Telcentras analizuoja situaciją ir sprendžia, kokių konkrečių teisinių veiksmų imsis bendrovė.
Telecentras įtrauktas į teismų maratoną