DARNAUS VERSLO TELECENTRE PAGRINDAI
Pagrindinės nuostatos, principai, veikėjai ir dokumentai
Pagrindinės nuostatos, principai, veikėjai ir dokumentai
Vystydamas Darnaus verslo (Darniąją) veiklą, Telecentras remiasi šiais kertiniais dokumentais ir jų nuostatomis:
Pagrindinės Darnioje veikloje taikomos politikos ir tvarkos yra šios:
Telecentras vykdo Darnaus verslo (Darniąją) veiklą atsižvelgdamas į suinteresuotų šalių lūkesčius bei interesus, taip pat siekdamas įtraukti suinteresuotas šalis į Darniosios veiklos tikslų nustatymą, planavimą ir įgyvendinimą. Įmonė išskiria šias suinteresuotas šalis:
Telecentro santykis su suinteresuotomis šalimis atskleidžiamas per jų lūkesčių bei interesų identifikavimą ir juos atliepiančią įmonės veiklą (žiūr lentelę).
Suinteresuotoji šalis | Svarbiausi lūkesčiai/interesai | Lūkesčius atliepiantys Telecentro veiksmai |
Darbuotojai ir jų atstovai | Stabili įmonės verslo perspektyva | Verslo strategijos ir jos pokyčių pristatymas įmonės intranete bei susitikimuose su darbuotojais |
Aiški verslo strategija | ||
Rūpestingas ir įsiklausantis darbdavys: rūpestis darbuotojų gerove (atlygis, sveikata, sauga, motyvuojanti ir psichologiškai komfortiška aplinka) | Kryptinga ir struktūruota Personalo politika, reguliarūs darbuotojų pasitenkinimo (įsitraukimo) tyrimai, produktyvūs santykiai su profsąjungomis | |
Geras įmonės įvaizdis ir reputacija | Padidintas dėmesys komunikacinėms ir įvaizdinėms rizikoms, jų įtraukimas į rizikų registrą | |
Socialiai atsakinga ir darni įmonė | Vidinės komunikacijos priemonėmis darbuotojai informuojami apie darnaus verslo veiklas ir projektus, skatinant jų įsitraukimą ir dalyvavimą | |
Valstybės institucijos | Patvirtintos verslo strategijos vykdymas | Koncentracija į strateginių tikslų vykdymą, susiejant pasiektą pažangą su vadovų ir darbuotojų motyvacinėmis priemonėmis |
Atitiktis gerosios valdysenos reikalavimams ir normoms | Diegiami gerosios valdysenos principai ir praktikos, remiantis VKC rekomendacijomis | |
Savalaikis informacijos teikimas, užklausų vykdymas | Efektyvus dokumentų valdymo sistemos įdarbinimas, teisinių dokumentų ir komunikacinių pranešimų derinimas | |
Dalyvavimas valstybės institucijų iniciatyvose ir projektuose | Įsitraukimas į žaliąjį Lietuvos kursą (saulės elektrinės, kt. įmonės energetiniai projektai), Judumo, energijos taupymo iniciatyvas, Atvirų duomenų portalo veiklą | |
Socialiai atsakinga ir darni įmonė | Institucijų informavimas apie darnaus verslo veiklas ir projektus, įtraukimas į darnumo strategijos formavimą per apklausas, kitas grįžtamojo ryšio priemones | |
Klientai (organizacijos ir ūkio subjektai) | Kokybiškos paslaugos, teikiančios aukštą pridėtinę vertę |
Periodiškai vykdomi klientų pasitenkinimo tyrimai ir apklausos, kurių pagrindu koreguojami procesai, tvarkos, bendravimo su klientais nuostatos. Paslaugų kokybės stebėsena ir investicijos į tinklo atnaujinimą |
Proaktyvus ir pozityvus santykis su klientu | ||
Greitas reagavimas į kreipinius, užklausas ir pretenzijas | ||
Socialiai atsakinga ir darni įmonė | Klientų informavimas apie svarbiausius poveikius, rodiklius ir veiklas; ISO standartų diegimas ir sertifikavimas | |
Tiekėjai ir partneriai | Skaidrūs pirkimai, besiremiantys aiškiomis taisyklėmis ir procedūromis | Pirkimų proceso ir taisyklių tobulinimas, atsižvelgiant į išsakomus poreikius ir pastabas |
Socialiai atsakinga ir darni įmonė | Partnerių informavimas apie darniąją veiklą, vykdomas tvarumo iniciatyvas bei projektus; Žaliųjų pirkimų integravimas į pirkimų taisykles ir procesus |
Telecentro Darnioji veikla įgyvendinama trimis pagrindinėmis kryptimis. Kiekvienoje iš šių krypčių Bendrovė apibrėžė svarbiausius poveikius ir pagrindines temas, į kurias orientuoja ir ateityje orientuos savo darniąsias veiklas bei projektus.
APLINKOSAUGOS KRYPTIS | SOCIALINĖ KRYPTIS | VALDYSENOS KRYPTIS |
Aplinkosaugos kryptyje įmonė koncentruojasi į šias 7 temas:
|
Socialinėje kryptyje įmonė koncentruojasi į šias 13 temų:
|
Valdysenos kryptyje įmonė koncentruojasi į šias 7 temas:
|
Suinteresuotos šalys | |||
---|---|---|---|
Labai svarbu |
|
|
|
Svarbu |
|
|
|
Vidutiniškai svarbu |
|
|
|
Vidutiniškai svarbu | Svarbu | Labai svarbu | |
Telecentras (vidinis vertinimas) |
Vadovybės pozicija, metiniai tikslai, metinė ataskaita
2023 m. Telecentras toliau plėtojo Darniąją veiklą, su ja susijusius projektus, tobulino duomenų rinkimo ir vadybos procesus.
Sparčiausiu žingsniu pernai mums pavyko žengti darnumo požiūriu kertinėje – aplinkosaugos ir energijos vadybos – srityje. Čia svarbiausia mūsų užduotis buvo toliau investuoti į nuosavas saulės jėgaines bei mažinti Bendrovės, per metus suvartojančios 14 000 MWh, keliamą poveikį klimato kaitai. Ką suplanavome, tą įvykdėme: sukurti 8,1 megavatų energijos generacijos pajėgumai 2023 m. leido patenkinti apie 30 proc. metinio Telecentro energijos poreikio. 2024 metais planuojame iš saulės pasigaminti ne mažiau kaip 50 proc. visos reikalingos elektros energijos. Tai visiškai švari, nesukurianti CO2 išmetalų, energija.
Pridursiu, kad pakeitę elektros energijos tiekėją, nuo 2023 m. gegužės pradėjome pirkti elektros energiją, pagamintą iš vėjo, saulės ir tekančio vandens energijos, taigi taip pat negeneruojančią CO2. Įdiegus įvairių taupymo priemonių Bendrovei pavyko sutaupyti apie 920 MWh energijos. Tuo būdu pernai mums pavyko pasiekti, kad bendrame energetiniame balanse CO2 išmetalus sukuriantys energijos ištekliai sudarė mažiau negu penktadalį visų išteklių.
Labai svarbu, kad 2023 metais įdiegėme du naujus standartus: Aplinkosaugos vadybos sistemos standartą ISO 14001 ir Energijos naudojimo vadybos sistemos standartą ISO 50001. Įdiegę šiuos standartus perėjome prie aukštesnio lygio aplinkosaugos klausimų vadybos: ši veikla tapo procesiška, struktūruota, pagrįsta detaliais rodikliais ir duomenimis. Svarbiausia, kadangi šių standartų vadyboje yra numatyta kasmetinio auditavimo procedūra, reikšminga dalis Telecentro darniosios veiklos automatiškai tapo audituojama išorės auditorių.
2023 metais toliau buvo realizuojama strateginė vadovybės nuostata integruoti darnumą į Bendrovės veiklą, paversti jį vienu iš struktūrinių veiklos prioritetų, toliau buvo stiprinamos darnumo tikslų sąsajos su Bendrovės verslo strategija ir vadyba. Darnaus verslo klausimai buvo diskutuojami strateginėse planavimo sesijose, valdybos ir administracijos posėdžiuose, įvairių lygių vadovai dalyvavo darniosios veiklos prioritetų nustatymo sesijose.
Telecentro darnioji veikla Valdymo koordinavimo centro kasmet sudaromame Gerosios valdysenos indekse 2023 m. buvo įvertinta aukščiausiu A+ balui. Nesirengiame užmigti ant laurų, erdvės veiklos tobulinimui visad yra, tad toliau keliame tikslus, kurių įgyvendinimas mums leis veikti dar tvariau, mažinti neigiamus poveikius gamtai, atitikti socialinius modernios visuomenės lūkesčius.
Remigijus Šeris, generalinis direktorius