Telecentro ir UAB „Altas informacinės technologijos“ specialistai nesvarstė, kokios markės automobiliai šiuolaikinėms taksi paslaugoms tiktų labiausiai, tačiau jie yra įsitikinę, kad pirmiausia juose turėtų būti naudojamos pažangiausios ryšio technologijos ir intelektinės transporto sistemos. Gegužės 30 dieną Vilniaus TV bokšte vykusios konferencijos „Saugumo viešajame transporte užtikrinimo galimybės“ dalyviai savo akimis pamatė „iTaksi“ automobilio prototipą ir sužinojo, kaip galima modernizuoti taksi paslaugas jau šiandien. Susisiekimo ministerijos inicijuotame renginyje dalyvavo savivaldybių eismo (transporto) skyrių specialistai, viešojo transporto bei taksi įmonių atstovai. „Šiandien matėme puikų pavyzdį, kaip turėtų atrodyti šiuolaikiniai taksi automobiliai. Tikimės, kad moderni įranga sudomins taksi įmones ir jos, gerindamos savo paslaugas, po truputį atnaujins savo automobilius“, – sakė susisiekimo ministerijos kancleris Tomas Karpavičius. Telecentro generalinis direktorius Gediminas Stirbys pasakojo, kad intelektinių transporto sistemų naudojimas kartu su mobiliuoju 4G internetu MEZON gali pakelti į naują lygį ne tik keleivių aptarnavimą, bet ir taksi paslaugų vadybą. Jo manymu, ir turistams, ir visiems kitiems taksi keleiviams patiktų važiuojant naršyti internetą, ant sėdynių pritvirtintose planšetėse stebėti kelionės maršrutą, sužinoti, kokias žymias vietas jie pravažiuoja, gauti informacijos apie artimiausius viešbučius, kavines ir pan. Kaip tvirtino naujoves pristatę specialistai, naudojantis mobiliuoju internetu ir intelektinėmis transporto sistemomis, taksi automobiliuose būtų galima priimti mokėjimus banko kortelėmis ir iš karto išspausdinti mokėjimo kvitus, automatiškai apskaičiuoti, kiek keleivių kokiais maršrutais buvo vežama ir kiek pajamų buvo uždirbta. Taksi paslaugų administratorius galėtų realiu laiku stebėti, kur yra taksi parko automobiliai, ar jie yra užimti, kokiu maršrutu važiuoja, kiek keleivių veža – tai palengvintų darbo organizavimą ir atvertų kelius užsakymų skirstymo optimizavimui. O integravus įmonės „Oryo“ paslaugą „eTAKSI“, elektroninis paslaugų valdymas prasidėtų nuo pat užsakymo priėmimo. „Kokybiškas mobilusis internetas atveria beribius horizontus. Drąsiai kurkite pačias įvairiausias idėjas, bendromis jėgomis mes galime įgyvendinti stulbinamus projektus“, – ragino svečius Gediminas Stirbys.
Koks turėtų būti šiuolaikinis taksi automobilis?